If god was a DJ.

Nu ska jag ta mig i kragen och börja tillbaka min kropp in i någolunda hälsosamma sovrutiner (lär ju behövas).  Dessutom måste jag överväga mina tillgångar och mina tillvägagångssätt att öka mina tillgångar. Jag ska spara ihop 40 000 svenska riksdaler till juli 2009 och därmed USA. Med andra ord dryga året kvar. Pengar till min tid att leva där, shopping (ska ju ha en ny garderob när jag kommit dit), Hawaiiresan som jag ska lägga till under året, men även surfbrädan, surflektioner och allt annat som kostar pengar här hemma. Jag ser nada problem med att tjäna ihop 40 papp. Jag säger inte pappa betalar, utan vill man så kan man. Det som skrämmer mig, är hur extremt sparsam jag måste bli. Jag kan vara sparsam, på mitt sätt. Njae, vi vet alla att du inte klarar av det. Men bara för att jag köper det jag vill ha är jag inte bortskämd (allt är ju naturligtvis relativt) utan jag jobbar ihop pengar för att kunna ha råd. Jag ser pengar på ett väldigt annorlunda (och för mig) öppet och bra sätt: Vill jag ha pengar - skaffar jag mig det, hela världen är full av dem. Det är bara att ge sig ut och plocka till sig dem. Jag försöker ta mina idéer från tanke till handling, vilket kan bidra till inkomster. Idag sitter jag med en massa idéer, projekt, planer och tankar -jag älskar att vara a busy person in mind!

Nu ska jag sova,
godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har jobbat och sen har det mest varit lugnt :) dudå?

2008-08-11 @ 00:05:08
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Du har en helcool inställning till pengar my love, jag är påhakad vad gäller det också ;)



Av någon anledning så började jag tänka på vad du sa om oskar och hans pengar igår nu när jag läste ditt inlägg. Att han faktiskt har 200 pix! WOOOOWWW! XD En bra början right XD

2008-08-11 @ 12:51:19
URL: http://wernerson.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Jag tog upp ett ganska så allvarligt ämne, enligt mig, och du får gärna kolla in och säga vad du tycker om det!:)



mylove

2008-08-12 @ 12:17:13
URL: http://wernerson.blogg.se/
Postat av: Becca

att vara sparsam är ju dock inte de lättaste :) hehe jag tror du kommer klara de för du har sån vilja och stykra och med de kommer man långt :)

2008-08-12 @ 13:35:39
URL: http://metrobloggen.se/rebfre
Postat av: Kim who else?

40 k kommer du ju klara, men hoppas dina föräldrar betalar hawaii resan åt dg, för jag känner en som dagdrömmer lite också ;)och då kostar aldrig resorna till ''Waaaaíiiii under 40 tusen heller :)

2008-08-13 @ 11:23:06
URL: http://Kim.youaremighty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0