Sex, Yalla & vitlöksbröd!

Detta regnväder ska tydligen föreställa sommar. Jag tycker visserligen att det behövs ett par dåliga dagar lite då och då, så att man bara kan mysa in sig i filten med en bra film, utan att ha dåligt sammvete. Men nu tycker jag att regnguden kanske överdriver lite för mycket. Jag vaknade upp imorse (i världens skönaste bäddsoffa) av att Sofie satt och tog kort på oss två kort... Tjejerna hoppade av en efter en pga jobb, date, dödsstraff och diverse andra orsaker. Johanna, Fanny & jag råstartade morgonen med Sex and the city. Och jag kilade ner och köpte vitlöksbröd och Yoggi Yallas till folket. Sedan har Sex and the city i princip varit vår dag. Dock tycker jag om sommarregn, men inte när man är solsugen till max. Vi somnade runt fyra, vilket är tidigare än vanligt these days.

Vi fick storbesök av Mickes barndomskompis och hans familj ikväll som just är hemkomna från att ha bott i Australien. De har en cool son runt åtta och en söt liten flicka, tre år, som heter Alicie. Jag tog på mig "underhålla-Alicie"-rollen och drog fram lite barbies. Då hände något konstigt. Jag kände mig helt borta på området, mina skills inom "Barbie & Ken" var som bortblåsta. Haha, allvarligt, det kändes som om jag stod på en avancerad Yogakurs -inte kunnandes något bland alla proffs. Alicie var proffs! Aja, man lär sig något nytt varje dag! Och visst kan det kännas som om stinget är borta, men jag känner på mig att en dag kommer jag att få tillbaka min förmåga helt enkelt. Idag kom faktiskt verkligheten ifatt mig, jag somnade under filmen. jag vill inte fundera på hur det ska bli när sommaren drar igång. Hihi.

Kanske kommer få finbesök från Danmark i veckan, vilket jag inte alls har någonting emot! :) Oh, lägger in en bild på min bästa vän Wernersonaren från Brånnestad. Man muckar inte med henne i första taget om man säger så! ;)



(Ida, vi ska ju se SATC tillsammans + att nu har jag sett Mamma mia två gånger vilket gör att jag har hunnit ikapp dig. Så kan vi se den en tredje gång! Jag saknar dig skruttunge. Hoppas du har det bra i Finland!)


Kommentarer
Postat av: SOFIE

Haha sötnos!:)<3



Yes, som sagt så var jag lite rebell.. plus uttråkad så det fick lov att bli lite skissandes på skorna ;D Sedan så håller jag med dig helt och hållet, hösten kommer att få en rivstart! :D



INTE angående resan, så känns det nu när "hösten" kom att jag inte var redo att släppa sommaren, trots allt mys med ljus och filtar! :/

Vi MÅSTE helt enkelt åka iväg ;) Eller vad säger du darl? :)<3

2008-08-05 @ 09:04:58
URL: http://wernerson.blogg.se/
Postat av: ida

ja så kanske det var...he he man tappar minnet när man pratar finska vettdu <3

2008-08-05 @ 14:49:01
Postat av: Shilan

Måste bara säga att din blogg är otroligt fin och mysig! Gillar den skarpt! :)

2008-08-06 @ 14:23:50
URL: http://shili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0