Filmen var underbar!

Hela dagen -snarare defyra timmarna jag hann var vaken- har gått åt till VÄNNER och annat smått & gott. Dåliga väder dagar = jättemysiga mysdagar! Det är reglerna, och reglerna vill man ju inte bryta! Har just vart och sett Mamma Mia med Mammi & Micks, från första bokstav till sista ord -jag älskade filmen! Den får mig att fokusera på mina drömmar, snart kan jag ta mitt pick & pack och dra. Endast två år gymnasie och ett år Kalifornien, sedan drar jag. Vart? Överallt och ingenstans. Jag har alltid haft en längtan efter nya platser, gärna nära havet, nya människor, nya smaker av livet. jag menar inte att jag inte trivs, för det gör jag, men jag har en dröm. En dröm som får mig att fokusera på framtiden och var jag vill vara då. Alla människor i min åklder pratar om hur fort de vill börja plugga för att så fort som möjligt kunna börja arbeta. Ni vet, leva som en medelsvensk. Ni nöjer er med det, men inte jag. Jag vet inte ens om jag kommer plugga vidare. Och i alla fall inte under de närmaste tio åren efter gymnasiet. Jag ska se världen, och jag planerar att stanna där. Jag ser det hela som en resa, vännerna idag är de som gör mig lycklig idag. Jag skulle gissa på ett visst antal, några speciella I have in mind, som jag med förhoppning vill ska följa min resa. För även om jag inte kommer leva nära dem, även om tusentals mil kommer skilja oss, så tror jag att de är några som kommer hålla kontakten. Hur som helst, efter gymnasiet så ska jag jobba ett par månader och i januari planerar jag att dra mig ut på äventyr! :) 
Kihug,
Louise


Kommentarer
Postat av: Petra

Det låter underbart... Jag drömmer också om att se alla hörn av världen. Fast jag vågar inte riktigt släppa allt sådär, tyvärr. Jag satsar på att göra tvärtom, plugga vidare först och upptäcka världen om tio år :)

2008-07-15 @ 09:57:56
URL: http://petray.blogg.se/
Postat av: Petra

Australien tänker jag defenitivt åka till. Och till Afrika och fota. :) Det finns så många vackra ställen på jorden som jag känner att jag inte vill missa.

Hade också tänkt åka någon sommar med tjejkompisarna och bila genom USA, och det behöver ju inte vara om tio år!

2008-07-15 @ 10:16:39
URL: http://petray.blogg.se/
Postat av: Petra

Precis, då kan man dö i frid sedan ;) Nej, men man kan nog leva nöjd resten av livet i alla fall. Jag tror att miljöombyte gör mycket för själen.



Lycka till med resan!

2008-07-15 @ 10:31:43
URL: http://petray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0