If I could go head over heel for someone...

Än en gång, jag är en tänkare. Jag tänker på allt. Jag sitter ofta och filar på idéer, försöker hitta små lösningar till alla knutar, utvecklar tankar och funderar ut vettiga svar på knepiga frågor. Vare sig jag vill eller inte så tänker jag så det knakar. Jag blandar alla möjliga områden. Kärlek är ett sådant ämne. Mitt civilstånd skulle väl kunna beskrivas som Texas, jag är kräsen. Kanske lite väl kräsen, haha! Jag kan ofta sakna det där galna kärleksruset och den starka längtan efter att bara vilja vara nära personen man håller av. När jag var fjorton fann jag kärleken för första gången och tro mig när jag säger att den kom i en stor dos. Men precis som allt annat så fick även det ett slut. Allting har ju sin tid.

Jag har tyvärr en förmåga att på något sätt kasta bort potentiella möjligheter till att hitta kärleken. Kanske pga att jag är en ensamvarg och känner mig låst och inständ i ett förhållande. Och om sanningen ska fram så är jag enormt kräsen. Jag har supersvårt att hitta någon som får mig att vilja stanna. Förut kunde jag känna att detta var till min nackdel, men med tiden har jag verkligen förstått att detta kommer resultera i något gott. Kräsenheten kommer ju att "sortera" fram mig till den som passar mig bäst. 

Andra gången starka känslor passerade in i mitt liv var för ett år sedan. Jag träffade en människa som satte ord på mina tankar. En kille som jag beundrar så enormt för hans värderingar, hans respekt till andra och ja, allt han är. Om han hade velat, hade jag stannat, för med honom kände jag mig fri. Han kunde konsten att känna mig som att jag var hemma. Istället för att känna mig inständ så lyfte han mig med sin personlighet. Idag är han en av mina bästa vänner och en viktig person i mitt liv.

Jag funderar ofta på kärlek. Ja, på min framtida livssituation överhuvudtaget. Vem kommer stå vid min sida om ett år. Om tio år. Vart jag kommer stå om ett år. Om tio år. Jag är en livsnjutare som inte oroar mig ett dugg inför framtiden. För jag vet att igår är historia, imorgon är ett mysterie och idag är en gåva. Och allt är ett stort enda äventyr... 


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tack du!



Jo absolut,men nu har d varit typ ÅR utav krossade drömmar och svek,hur mycket ska man orka med egentligen..d undrar jag?!

2008-07-30 @ 02:02:28
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Josefin

sv: tack söt =)

hoppas du också får en toppendag!

väldigt fin blogg förresten =)

2008-07-30 @ 08:16:13
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Lisa

fin header :)

2008-07-30 @ 10:04:18
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: Moa

Jo, det går väl upp och ner! Magnus farfar har dött så de är lite dystert sen har jag problem med kroppen eller vad jag vet ja. men idag känns de bättre! hhur är det med dig söto?

2008-07-30 @ 10:05:49
URL: http://moamadeleine.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jodå,jag ger väldigt sällan upp..men nu e d xtra jobbigt allt ihop,vill inte ens gå upp ur sängen längre.

Men måste ju ta hand om min lilla pys.

2008-07-30 @ 11:15:17
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0