Helhärlig bok

Om det är något jag kan bli förälskad i, så är det i romantiska böcker med ett sagotema om att "ingenting är omöjligt". Böcker om människor som tar sig upp, som får se livet från ett annat perspektiv och som lär sig att riktigt leva. En sådan underbar bok är Vince & Joy, en av mina favoritböcker. ♥

Vince and Joy är berättelsen om hur två människor lever ett helt liv av längtan efter varandra. Vince lever ett tråkigt liv, med ett tråkigt jobb och en flickvän som är... okej. Och även om han är vuxen och han borde vara i sitt esse så är det något som fattas. Något i hans förflutna som han inte kan bli kvitt. Han minns sin  ungdomskärlek, allt för väl. Det var som om hon bara försvann utan ett ord till förklaring en dag när de var nitton. Det enda Vince kunde läsa på lappen hon lämnat som förstörts av regn var "Jag skäms så..." Han hade alrig kunnat sluta tänka på Joy. Och sem en dag springer Vince och Joy på varandra... 

Vince & Joy är en varm roman om kärlek som aldrig blev av, ödets kraft och om att fånga tillfället när det kommer - en riktig kärlekshistoria!
En riktig sommarflört! :)


Kommentarer
Postat av: Ellen

Du får också ha en bra dag! =)

Tycker du att jag ska ha dagens vill ha? Har beslutsångest, haha.

2008-07-15 @ 09:39:48
URL: http://ilovepeace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0