Min bror ska bli hockeyproffs!

Har nu spenderat en natt i Jönköping, ska snart åka hemmåt igen, men först droppa av brorsan som nu ska befinna sig på ishockeyläger, HV71, veckan ut. Och jag känner på mig att jag en dag kommer att få se honom skrilla i HV71's rink, Jönköpings hemmalag och hans favoritlag. 

Just området "min brors vilja" är oändligt. Min bror är tolv år och extremt sportintresserad. På vinterhalvåret tränar han dubbla pass nästintill varje dag; ishockey + fotboll (han är en naturbegåvning i mål). Att missa en träning finns inte för honom. Han bara måste träna! Jag kan imponeras av hans drivkraft att varje dag snöra på sig skridskorna eller fotbollsskorna - och inte ge upp! Men samtidigt mindre kul att han ibland hoppar saker som bland annat fester, ett stort antal festinbjudningar damp ner i brevlådan denna vinter som krockade med en av hans träningar. Vad valde han? Träning såklart! Ingen disskution, han måste träna! Och vart vill han komma? NHL!

Philip Larsson -lägg det på minnet, en dag kommer ni höra det igen!

/ En stolt storasyster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0