All I want for christmas.

Goooooooood kväll alla glada - och ni som inte är glada, se till och bli det! Imorgon är det fredag, världens bästa dag. Kan det bli bättre kanske?! Nej, jag tänkte väl det. Stressen ligger sådär riktigt nära mina tankar och bara väntar på att få uppmärksamhet, så mycket finns att göras när det kommer till skolan. Och svar ja, stress kan vara en bra motivation, men svar nej att förbli vän med herr Stress bådar aldrig gott. Naturkunskapsuppdraget, geografiuppdraget, engelska projektsteget, matteprovet, spanska projektsteget, naturkunskapsprovet... Ska vi försöka lämna skolan ute ur detta inlägg och fokusera på det som herr stress inte har påpekat existera? Okej, låt gå! Min "poäng" var hur som helst att ge i er insikt i vad vi förväntas göra till jul. Jag är en person som bara kör på, WW is my name, tills det tar slut. Men, efter att börjat inse att det inte riktigt fungerar så har jag bytt strategi. Från och med nu är det 1. Pricka av att-göra-listan 2. umgås med alla galningar som förgyller mitt liv. Jag antar att jag blev påverkad av hur S & E la fram sin teori om hur jag försöker göra så mycket som möjligt på minsta tillgängliga tid. Här krävs helt enkelt prioritering! Nästa vecka jobbas det onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Och dagarna därförinnan ska jag plugga.

Idag kom min tredje lön in på kontot, inte helt fel. Men, jag har en bekännelse... Senast igår pratade jag om hur jag planerade en Thailands-resa i mars-april och hur jag skulle spara denna månads lön. På väg till bussen gick jag förbi stan och tänkte, what a heck, skadar ju inte att checka läget. Ibland, men bara ibland, har jag fel. Jag kom ut med en klänning, två par leggings, en tröja och en kjol.  Jag vet, aningen dubbelmoral mot min plånbok. Men misströsta inte, jag ska spara resten. Eller ja, en stor del av det i alla fall. En stor del av det som är kvar när jag har lagt undan pengar till USA.  Mitt liv rullar (och har alltid rullat) på "Lev-livet-medans-du-lever-det"-spåret, så varför inte demonstrera det högt och tydligt?!

Och ja, just det, igår gick jag på en a-brunn och vad händer idag? Mitt abonnemang slutar fungera och jag får inte igång kunskapsporten hemma så att jag kan plugga. Är det inte helt kalasbra? Haha, inte för att jag på något sätt är skrockfull men att gå på a-brunn eller lägga nycklarna på bordet är dödsdömt! Så, det bästa jag kan göra nu är att ta ett lååångt varmt bad,  lyssna på Jimmy eat world och sedan lära mig läxan att bara välja k-brunnar.

Snart är det juuuuuuuuuuul, och detta ska bli den bästa någonsin!!! Dock är min önskelista tom, jag har redan allt, eller ja, förutom två fröjor från Gant och en laptop så har jag allt. Vilket innebär att ni som läser detta och planerar att köpa något till mig: köper ni inte något av det föregående förstår jag er, jag vill faktiskt bara ha en kram. Jag älskar kramar så ge mig ett par så har ni gjort min jul! ♥
 


...
i am what they call happy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0