Sju sanningar om mig själv.

Okej, oftast (aldrig) nappar jag inte på utmaningar av internetfärska slag. Ni vet hundrameters-långa inlägg med frågor av slaget "hur snobbig är jag", "hur mycket svenskt har jag iblodet", "ALLT-om-mig-själv"-listor etc etc, och visst kan jag tycka att det är intressant att gå igenom sådana listor hos andra men själv sparar jag hellre på den energin, jag antar att jag har för mycket annat för mig. Hur som helst så tänkte jag för en gångs skull anta utmaningen som skickades av SötBecca. Och utmaningen går ut på att berätta sju sanningar om sig själv. Och, när jag ändå tar tillfället i akt att anta en lista så ska jag se till att göra det ordentligt, annars får det vara!

Tidsoptimist - jag vet, det är ingen hemlighet men ack så sant. Mitt liv är helt enkelt anpassat efter den "akademiska kvarten"... Jag väljer dock att se dessa "omedvetna" handlingar (förseningar) som en bieffekt av att jag lever varje minut av mitt liv som om det vore den sista. But, I'm working on it baby!

Älskar mataffärer- Jag skulle inte vilja påstå att det är någon konstig pervers hobby, oh nej nej. Men tja, jag älskar att bara gå omkring och titta i mataffärer, köpa saker som frukt, tidningar och ja, saker som inbjuder mysighet!

Magcirklar - okej, det här kanske låter aningen... skumt. Nog för att jag är besatt av massage, jag är alldeles för lättköpt- jag är galen i massage! Men, detta är något helt annat: massage är magiskt, men detta är ännu mer magiskt; magcirklar. Jag älskar när någon gör en cirkel med fingret över på min mage, iiiiih det är bland det bästa som finns.

KISS som bröllopslåt- Jag är ingen flickig "Monica Geller"-typ som sitter och klipper och klistrar in alla idéer/bilder/tankar/tygprover i en scrapbook samtidigt som jag drömmer mig bort till mitt framtida bröllop. Njaee inte riktigt, men en sak vet jag! När jag gifter mig, om jag gifter mig, så ska låten Forever med Kiss spelas med piano. Och visst, jag skulle väl inte ha något imot om självaste Paul Stanley entrade kyrkan, men jag skulle nöja mig med ett piano och en fin, underbar röst som tolkade låten. Jag älskar helheten av blandningen med  musik och text, den har enorm betydelse för mig och när jag väl hittar någon som orden passar in på. Ja, då vet jag helt enkelt att det är rätt!
"I see my future when I look in your eyes
It took your love to make my heart come alive"

Kärlek till vatten- Jag har alltid avgudat vatten. Jag har haft pool hela mitt liv och på somrarna är jag den personen som alltid slänger av sig kläderna först och hoppar i när vatten skymtas. Under båtveckorna i somras bar jag bikini dygnet runt och mina handdukar hann aldrig torka. Jag äger även dykcertifikat som togs när jag var femton och jag avgudar känslan av att stå med fötterna på en blöt surfingbräda. När jag bli stor ska jag bo nära vatten, delvis åtminstånde.

Lycka - jag antar att jag skulle vilja kalla mig själv för en livsnjutare, jag gör det jag känner för att göra. Jag söker ständigt nya utmaningar och tror på mig själv. Jag tror mig ha byggt upp mitt livs koncept, jag vet vad jag behöver, vad jag vill och vad som krävs. Även jag har dåliga dagar, men jag försöker alltid vända allt till det positiva- just för att jag vet att det fungerar. Jag lever utefter "what you give is what you get", jag behandlar andra med respekt och uppskattning. Det sistnämnda är oerhört viktigt och jag gör allt i min makt för att visa andra det, det finns helt enkelt inte något bättre. Jag tror på mig själv, min kapacitet och mina idéer. Plus, att jag glaaaaaaaad. Och då menar jag verkligen glad, jag mår himmelskt av att skratta och få andra att må bra!

Jag är galen - Det är sant och jag skryter gärna med det. Mitt huvud är verkligen fullproppat till brädden med idéer - och skillnaden mellan mig och många andra är att jag inte skyr någon rädsla för att utföra dem (detta kan ibland vara till min nackdel haha). Jag tror verkligen på mina drömmar. Jag gör spontana saker. Jag tar varje erbjudande livet ger mig. Jag gillar att överraska folk, i syfte att visa uppskattning. Jag är en tänkare, oj ni skulle bara veta! Jag utamanar mig själv hela tiden. Jo, ni inbillar er inte, jag har verkligen en liten mini-Louise som sitter på min axel och säger "slår vad om att du inte vågar göra det där!" och så är det upp till bevis. Kanske inte riktigt så, men jag finner hur som helst motivation därigenom. Dessutom är jag smågalen i vissa saker, som underkläder. Finns det något härligare? Nej, precis, jag skulle inte tro det. Och en av höstens utmaningar var att göra vissa saker som skulle belönas med en HELT NY underklädsgarderob. Jajamensan! Så, nu vet ni även var min decemberlön kommer gå. Hihi. Jaja, ni som känner mig vet redan att jag är galen och gör galna grejer, kanske just för att jag vågar. Och ni som inte känner mig, lär känna mig så ska jag bevisa att mitt inlägg består av sju riktigt sanna härliga sanningar!

 
Och så tänker jag bara utmana två goa bloggare:
Sofie
Jonaat

Sov gott.
Puss L

Kommentarer
Postat av: elin

Dethär är verkligen Louise i ett nötskal, sanning var det allt ;D Bilden säger rätt mkt i säg också xD

2008-11-21 @ 08:45:05
Postat av: Becca

haha vad kul att du gjorde de :) Jätteroligt att läsa! En livsnjutare är du verkligen, and i love it ;)

2008-11-21 @ 09:12:15
URL: http://metrobloggen.se/rebfre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0