Inte på föreläsningshumör!

Klockan åtta befann jag mig i skolan för ännu en föreläsning. Jag vill vara motiverad att kunna avstå från att sitta och rita blommor/hjärtan-men-krusiduller och istället verkligen sätta mig in i allt och bilda åsikt, men jag lyckas inte riktigt hitta motivationen utan sitter i stället och ritar blommor/hjärtan-men-krusiduller. Missuppfatta mig inte, jag har alltid varit duktig i skolan, inte för att jag har en medfödd talang utan för att jag har varit målinriktad. Jag vet att jag ska ha credd för det, kalla mig pluggis, men jag vet vart jag vill och jag kämpar för att komma dit. Men, även en "pluggis" kan tappa motivationen. Jag får helt enkelt ta och fixa mig motivation. Enligt mig får man mest motivation till att plugga, genom att bara... plugga. Jag lägger upp ett schema som jag följer till punkt och pricka. och när jag är klar är jag fylld med motivation! Just för att varje sak man prickar av som klar ger en liten klick motivation och belåtenhet. Vill jag ha något, får jag helt enkelt fixa det själv!


♥  Plugga, plugga, plugga. Låt mig inte distraheras!
-
Bli klar med engelskan.
- Naturkunskap.
- Börja läsa "Britget Jones Diary."
- Börja med matten.
♥  Städa rummet. Inte fuska! (vilket innebär inga klähögar under sängen, i garderoben, på garderoben eller under garderoben.)
♥ Ge mig ut i spåret & springa - inte tänka på våltäktsmän medans jag gör det!

Nu ska jag gå på dagens tredje föreläsning tillsammans med Fanny.
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Svar: Ah, trevligt :) Idrottslärare eller? Har för mig att han var det i nån skola i Norrköping? Bor du där? ;P Najs. Han är snällish!



Lärde känna honom lite på Rix Fm Festivalen förra sommaren, då han jobbade där :) Men känner honom inte mer än så. Hihi.

2008-10-01 @ 17:19:50
URL: http://holiday.blogg.se/
Postat av: Becca

DET GÖR JAG JÄMT! Coolt att du emd gör det! Jämt nrä jag sak gå hem och sådär tänker jag jämt på massa skit, våldtäktsmän o sådär. Springer jag känns de ännu värre för då känns d som jag blir jagad eller förföljd ;P Läskigt de där!

2008-10-02 @ 10:26:20
URL: http://metrobloggen.se/rebfre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0