Torsdag & höst.

Godmorgon, godmorgon. Har lyckats ta mig upp till skolan för att plugga in lite saker och hittade Lovisa sittandes i datorcirkeln. Jag vill först punktera, konstatera och bekräfta det faktum att när man vaknar på morgonen och hör regndropparna smattra mot fönsterrutan är det HÅRT att behöva stiga upp. (!!!) Men here I am, hårt men duktigt. Idag har jag tre lektioner och ett ph, därimellan ska jag agera duktig och sedan träffa Ida för vår månadsfika. Hela tre månader har gått sedan vi började med våra MF; vi träffas samma datum varje månad för att fika och göra upp mål inför kommande månad. Månaden därpå läser vi upp våra mål och snackar om hur det har gått. Eftersom att vi båda två är duktiga på att snacka så babblar vi på om drömmar, plnaer och idéer. Och då både jag & Ida är väldigt... galna? Så det blir väldigt underhållande, helt enkelt.

Svar till Amanda: Nej, jag ska inte åka till USA som au-pair, istället ska jag sticka över ett år för att gå i highschool och förhoppningsvis spendera mina dagar på en blöt surfingbräda. :)

Sommaren kom och gick, har någon speedat upp tidstempot? Har någon lekt med världsklockan, eller är det bara så att det går fort när man har roligt? Hösten är en så stor omställning, sommaren är till för att bara ränna ute och leva livet. Men nu när hösten har kommit, vill jag ha massa rutiner. Jag har aldrig haft svårt för att ta ståndpunkt och bilda åsikter, men efter detta halvår känns det som om jag har ännu lättare att forma mina värderingar. Jag har alltid vetat vad jag har velat, men idag tydligare än någonsin. Och som vanligt har jag tusen idéer som jag vill verkställa, tusen och åter tusen. Mina dagar är väldigt sällan oplanerade, jag antar att det är just så jag vill ha det. Vänner har bett mig speeda ner och ta mig tid till att andas, jag gör mitt bästa men på något sätt är jag fast besluten att leva det liv jag vill leva. Och det gör jag!

Okej med risk att detta inlägg blev lite väl halv-filosofiskt, ibland behövs väl de med helt enkelt.
Ha nu en kalasbra dag.
P&K
Louise

Kommentarer
Postat av: Beccis

Du är så himla härlig :) det bara sprudar postivitet och glädje ur dig! Om det kunnde finnas fler som du? Vorde världen bra! :) hihi!



Sv: mm håller med!! ush förstår inte vad det är för liv? och klanka ner på andra? att lägga ner så mkt tid gå in på en annann blogg för att bara skriva massa skit? Patetiskt iaf. Jotack hitils har jag haft en bra dag :) Hur har du det? take care tjejan! :)

2008-10-16 @ 10:49:28
URL: http://metrobloggen.se/rebfre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0