Snacka om buss'igt!

Äntligen hemma, självklart valde jag fel buss. Jag och bussar (spårvagnar likaså) är ingen kärlekshistoria ska jag få be att tala om. Samtliga gånger jag behöver åka spårvagn eller buss, så kommer jag gåendes dit precis när den åker och så får jag vänta i ytterligare tio-tjugo minuter. Smarrigt & tajmat! Det som är det roliga med att åka buss hem är att jag väldigt ofta stöter på gamla klasskompisar och barndomsvänner. Idag träffade jag Lelle & Miche, två supergoa tjejer ifrån sjuan! :) Vi sa hej till varandra och sedan var det kört, efter fem minuuter hade vi skapat tre nygjorda internskämt. TRE! Behöver jag tillägga att dessa tjejer och jag har ganska roligt ihop?!

Som jag skrev lyckades jag även ta fel buss, visserligen går den åt mitt håll men det innebär att jag får gå tjugo minuter (inte mycket att klaga över, egentligen). Hur som helst lyckades även ytterligare en tjej ta samma buss som jag och därmed tvingades ta en långpromenad. Så, vi slog följe och började snacka. Hon visade sig vara en riktigt trevlig prick! :) Kul med sådana små inslag i vardagen.

Och måste även berätta att Linnéa håller på med något fuffens! I födelsedagspresent har hon ordnat något hemlighetsmakeri som kommer att ske. Jag vet att det låter knas, men om man säger såhär. Bruden kom med ett par handskrivna papper och medans jag läste dem försvann hon. På papprena stod det att jag skulle gå till en specifik plats, ett specifikt datur och vid en specifik tid och möta en person som skulle ge mig nästa ledtråd. Hihi, jag är nyfiken som ett litet barn! Hur som helst så gjorde hon min sega dåliga dag till en mycket bättre sådan! :)



Nu ska jag ta mig en funderare på om jag ska ge mig ut i skogen och springa, eller faktiskt plugga!
Puss,
L


Kommentarer
Postat av: Becca

Var kommer tröjan ifrån som du har på dn header? sjukt snygg!

2008-10-01 @ 18:39:53
URL: http://metrobloggen.se/rebfre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0