Hemma igen.

Okej, låt oss erkänna ett faktum - min blogg kan efter dessa veckor liknas vid ett mycket torrt Texas eller Sahara eller ja, vilken jäkla öken som helst. Jag har så sjukt många saker i veckorna att jag helt enkelt inte har haft tid/lust/kraft att skriva. Men främst är det tiden som är min bristvara, det borde få vara ett alternativ att ansöka efter mer, få ett bidrag av tid eller kanske ha möjligheten att låna lite tid av sig själv av framtiden? Drömsenarie. Jag tänker för mycket!

Hur som helst så är detta höstlov kanske ett av de mest efterlängtade någonsin, hur underbart är det inte att bara ta ett break från alltihopa? Mamma älskar breaks och är mer än gärna framme och planerar nya resor och äventyr. Vad kan jag säga? Jag valde rätt mamma helt enkelt! I söndags tog vi oss till Stockholm för att hoppa på en kryssning till Riga, Lettland. Och efter de få timmars sömn jag lyckades fånga hos Jessa under lördagsnatten var jag i princip död. Inga konstigheter nowadays. Men det hjälpe starkt att bara få byta miljö, jag kom i underfund med att min kropp inte bara behöver mer sömn - den kräver det! Jag är en extremt glad människa, men precis som en ferrari inte fungerar utan bensin måste jag få mina kära timmars sömn. Punkt slut! Det blev hur som helst en väldig trevlig tripp och även om regnet vräkte ner så sken jag och påminde min familj om att man inte märker av vädret inne i shoppingaffärerna i vilket fall som helst. Ibland kan jag tycka lida med mina kära familjemedlemmar när jag tänker på hur mycket de får utstå med mina bravader, mina idéer, mina planer, mitt prat, min dåliga (bästa, enligt mig) humor. Men jag antar att det är sådant man får vara berädd på om man vill bli underhållen, för det är vad jag gör dagarna i enda - underhåller dem! Och, kanske är bäst att tillägga, så faller äpplet inte långt från trädet, i min familj har alla idéer, drömmar och planer. Än en gång, jag valde rätt familj helt enkelt! För att gå tillbaka till ämnet så gjorde jag av med en stor del av min lön på behövliga saker (allt är relativt) och som jag sa, i shoppingaffärerna bryr man sig inte om hur vädret är utanför. Jag hittade mig en stor G-star affär och inhandle mig jeans och jacka. Och på BikBok (svensk som jag är, är jag självklart tvungen att handla i de butiker vi har hemma, slår aldrig fel) inhandlades ytterliggare ett par jeans, två par leggins av lack- och leopardtyp och en partytopp. Tro nu inte att det bara blev impulsköp, jag har bland annat argument till varför jag till exempel valde att handla upp halva BikBok: Äuhm... I Norrköpings BikBok tas ej American Express imot, medan de gladerigen sken upp när jag visade dem mitt gyllende kort. Och det är väl klart att man gynnar sådana föreltéelser? Okej, halvskjaskigt argument, nu tänker jag för mycket igen. Tillbaka till min garderob, där vilar ytterligare en beige kofta och ett par svarta höstskor/halvstövlar. Och sist, men inte minst, stöttade jag även tax freen genom att köpa mascara och parfym. End of the story. Det bästa med att ha en egen lön kanske just är att man kan ignorera mammas tusen motargument till varför jag INTE ska köpa det ena och det andra. Men jag säger som min kära Sofie: jag gillar att ge bort pengar till människor i klädaffärer. Och Fanny (min personliga ekonomiska rådgivare och underbara vän) om du nu har läst föregående inköp, innan du bestämmer dig för att slå mig så vill jag bara påpeka att jag faktiskt avstod ifrån att stanna i Sthlm och shoppa vidare. Eller ja okej, mina föräldrar vägrade släppa av mig. Men jag antar att det gills som giltigt skäl?

Innan jag glömmer det, grattis till Simone som har namnsdag idag, hoppas du har haft en bra namnsdag. ;) Och ja, självklart grattis till Simonbrorsorna (både biologiska och icke biologiska), som logiskt sätt också har namnsdag!

Nu har jag och lillsyrran varit inne och hyrt film. Gracie, Oceans Eleven och VÄNNER box no. 6. Så nu vet jag vad jag ska göra resten av kvällen... USA handlingarna ska vara inne om en vecka, brådis på den punkten med andra ord. Herregud, jag ska verkligen börja ett liv på andra sidan Atlanten. Och tills dess ska jag göra allt jag känenr för.  Livet är till för att levas.
P&K

Louise

Kommentarer
Postat av: Simone

Låter som att du har haft det underbart :D o tack ännu en gång ;)



KÄRLEK till dig!

2008-10-29 @ 08:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0