The rest is still unwritten...

På ett väldigt behövligt plan har jag lyckats fylla mig själv med motivation och inspiration. Nu är det bara träningsabstinensen som biter mig i hälarna, jag suktas av tanken på skivstången i händerna. Oh, jag vill träna! Jag har en känsla av att resten av veckan kommer svischa förbi i ett naffs, Martin kommer hit imorgon och stannar till på lördag morgon.

Jag måste få säga att jag förstår inte riktigt det här med "Alla-hjärtans-dag-depressionen" som var och varannan verkar lida utav. Varje år råder något slags känsligt hat inför dagen då man ska ha någon att dela tillvaron med. Alla som är ensamma verkar lida pest och bara må allmänt dåligt över ångesten av att inte ha någon. Jag vet inte hur många gånger jag har hört folk uttala sig om att den fjortonde februari är jordens mest värdelösaste dag och i allmänhet bara onödig. Jag förstår det bara inte! Jag har ingen biodejt och romantisk middag inplanerad (eller jo förvisso, återkommer till det) med rosor i överflöd. Nej nej, jag är lika singel i år som jag var förra året och jag kan inte se dagen som minsta onödig. Jag tycker det är fint att det finns en dag då älskade människor får en extra anledning att fira och uppskatta sinkärlek, jag unnar dem allt vad dagen hör till! Jag kan likväl förstå att människor som inte har någon vid sin sida kan känna saknad och sorg över att just behöva vara ensam, det är alltid underbart att ha hittat någon som man får energi av att krama och veta att personen man kramar får energi av det också!

Kärlek är mums, även om jag tycker det är det mest komplicerade i hela vida världen! Så ja, jag förstår er som "sörjer" denna dag och känner någon form av "det där skulle jag med vilja ha"-känslor. Men varför lägga energi på att missunna världen en dag som denna? Det vilar så mycket kraft i denna dag, så mycket känslor och uppskattning - och uppskattning är vi så ofantligt dåliga med! Om jag skulle ha någon skulle jag inte köpa hela världen (för jag förespråkar inte det komersiella även om jag heller inte tycker det är fel med att köpa en ros!) jag skulle därimot visa min uppskattning genom små detaljer som massage (vilket jag själv är frälst i), kramas massor och bara ge bort min tid! Min slutsats på denna punkt är alltså att jag förstår er som tycker illa om dagen på ett sätt, men jag tror att när ni själva hittar någon kommer ni tycka dagen är extra fin att stiga upp till! Själv tycker jag att man ska se Alla hjärtans dag som en extra anledning att uppskatta alla i ens närhet såsom familj & vänner. Jag ser jättemycket fram emot dagen. Jag & Jessica har bokat bord på Pappa Grappa, därefter ska vi köpa glass och choklad för att sedan hyra en massa kärlekskomedier där det slutar med att de lever lyckliga i alla sina dagar! :) Mm, jag tycker om denna dag. Visst hade jag inte haft något emot att få krama någon som ger mig fjärillar i magen hela kvällen lång, men det är inte vad jag behöver - jag njuter lika mycket av dagen utan det! Och jag vet att en dag hittar jag någon som jag kan ge en massa kramar, massage och mysa ihjäl med den fjortonde februari - så varför inte njuta av att kunna uppskatta alla nu istället? :) Go Valentine's day! ♥

Alva: Jag tycker inte att du ska tveka på att sticka till USA för ett utbytesår bara för att det skrämmer dig! Det är bland det mest läskiga man kan göra - det är ju därför det är så spännande! Så många människor tackar nej till chansen för att de räds att behöva lämna allt det som ger dem trygghet, familj och vänner, och att själv behöva klara sig. Well, tänk såhär: Du får en chans att börja ett helt nytt liv, skaffa ovärderliga erfarenheter, växa och träffa människor (plus en till familj!) Hela grejen är så extremt häftig! Visst kommer det komma dagar av hemsk hemlängtan, främmande situationer som kommer hota den trygga tillvaron och nergångar då man måste stå på egna ben. Men hela den grejen är ju helhäftig ju-  dessutom jag älskar utmaningar! Sedan är det bara i ett år, därefter får du träffa alla nära igen och då tror jag att ni kommer uppskatta varandra ytterliggare! :) Så svaret är på din fråga är ja, jag är vettskrämd och jag måste erkänna att jag får en kick av rädslan- det är ju dynghäftigt ju och jag tänker inte missa det! Så go girl, hoppa på äventyret för fasan! ;)

Nu ska jag fortsätta plugga svenska och sedan börja fixa inför imorgon!
P&K 


"Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins
the rest still unwritten"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där du skrev hjälpte faktiskt. du har så rätt så!

Tack så mycket (:



2009-02-11 @ 19:12:07
Postat av: Anonym

/Alva :p

2009-02-11 @ 19:13:19
Postat av: helena

du skriver så fint!

2009-02-11 @ 19:48:11
Postat av: helena

du skriver så fint!

2009-02-11 @ 19:49:34
Postat av: Anna

Det tror jag också! Jag tycker EF har varit bra än så länge :) Kram!

2009-02-12 @ 05:28:30
URL: http://writingoutmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0