There might be more then you can see.

Jag kan inte riktigt förstå varför vi har den där inbyggda spärren som hindrar oss från att vara spontana. Att bara fånga det där tillfället som faktiskt kan innebära en fin förändring. Kanske för att vi är rädda för förändringar? Kanske för att vi inte ens tror på att något så litet som ett "ja" kan förändra. Jag älskar de dagar då man vaknar upp på morgonen helt ovetandes om hur underbart kvällen faktiskt kan sluta. Och innan man blundar kan konstatera att man har berikats med värdefulla ögonblick, minnen, spontana infall, ödebeslagna möten och handlingar som kan komma att bli början på något nytt. Någonting bra. Någonting som faktiskt kan förändra hela ens tillvaro. Någonting man inte har vetat om att man har saknat. Jag älskar de mornar. Och de kvällar. Dessa dagar går inte att jaga, bara att bjuda in genom att faktiskt våga vara öppen och fånga ögonblicken. Små möjligheter läggs in i vår dag och vare sig det är slumpen, ödet eller du själv som placerar dem där - så är det bara upp till dig själv att ta vara på dem. Dessa val som idag kan verka små blir detaljerna som bildar ditt livs helhet. Och för att nu bekräfta att jag har gått in för filosofikursen så tänker jag citera Jean-Paul Sartre: "Människan är ingen annan än den hon väljer att vara."


Blablabla, jag är trött, sitter hos Sofie dubbelvikt av hennes humor och då blir jag filosofisk, får ett underhållande skratt och kan inte sluta prata. Jag älskar dessa studer, dessa nätter då vi knappt släpper in John Blund - utan bara lever på ren livsglädje. Nu ska jag gosa ner mig under täcket brevid den galna kvinnan! ♥

P&K



...


Kommentarer
Postat av: Louise

sv: ja verkligen :) Är överlycklig över min placering, hade verkligen inga förväntningar alls!

Jo allt känns verkligen jätte bra! Rotary verkar toppen :)

2009-03-10 @ 10:06:38
URL: http://louiselb.blogg.se/
Postat av: <3

du är galnare... :o

2009-03-10 @ 13:58:56
URL: http://wernerson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej, ledsen för det sega svaret.. har inte hunnit med bloggen. Japp, jag ska åka iväg som utbytis i höst! :] Du med eller?

2009-03-16 @ 17:12:25
URL: http://numb.blogg.se/
Postat av: SOFIE

sötnos:)

2009-03-18 @ 08:10:36
URL: http://wernerson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0